پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد
سرخط خبرها

جانشین موسوی در فدراسیون کیست؟| چهار چهره از دل فوتبال

  • کد خبر: ۱۱۱۹۷۷
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
جانشین موسوی در فدراسیون کیست؟| چهار چهره از دل فوتبال
نگاهی به گزینه‌های احتمالی جانشینی شهره موسوی در پست نایب‌رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در این مطلب داشته‌ایم.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ شهره موسوی بدون داشتن سابقه‌ای در فوتبال و ورزش بانوان، با ۷۱ رأی به‌عنوان نایب‌رئیس عزیزی‌خادم در بخش بانوان فدراسیون فوتبال انتخاب شد. تقریبا یک سال بعد در ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ موسوی در ارتباط با پرونده رمزارز‌های جعلی بازداشت شد، اما همچنان عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون باقی ماند و در این مدت به‌صورت آنلاین در جلسات حاضر می‌شود. اما با ادامه وضعیت فعلی موسوی، فدراسیون به‌دنبال اعلام تصمیم نهایی درباره معاونت بانوان است.

در هفته پیش‌رو پرونده شهره موسوی، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون فوتبال، در کمیته اخلاق بررسی خواهد شد و به‌احتمال خیلی زیاد با حکم این کمیته موسوی از سمتش عزل می‌شود. در صورت عزل شهره موسوی، براساس اساسنامه با رأی اکثریت هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال یک فرد به‌عنوان سرپرست سمت نایب‌رئیسی بانوان فدراسیون فوتبال تا هنگام برگزاری انتخابات که ۸ شهریور خواهد بود، برگزیده خواهد شد. رسانه «فوتفم» در چند روز گذشته چند گزینه را برای جایگزینی موسوی مطرح کرده است که بیشترین شانس را برای حضور در این سمت دارند.

چهار چهره از دل فوتبال

فیروزه دهقان از افراد حاضر در این فهرست است. او دبیر سابق انجمن فوتبال زنان و اولین ایرانی مدرس داوری فوتسال زنان در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیاست. او به‌عنوان ناظر داوری در لیگ‌برتر فوتسال بانوان نیز فعالیت می‌کند.

پریا شهریاری از چهره‌های مطرح فدراسیون فوتبال است که همه او را با موفقیت‌های تیم‌ملی فوتبال ساحلی می‌شناسند. او مدیر فنی و توسعه سازمان لیگ فوتبال و رئیس سابق کمیته فوتبال ساحلی است. شهریاری تنها مدرس ایرانی دوره‌های مدیریت فیفا، اولین ناظر ایرانی مسابقات جام‌جهانی و المپیک فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی مردان و زنان است و بیش از یک دهه معاون دبیرکلی فدراسیون فوتبال را در کارنامه دارد.
سومین گزینه، فاطمه علیپور است. علیپور اکنون مدیر تیم‌ملی فوتبال زنان ایران است. او در کارنامه‌اش داوری در فوتبال، مسئولیت داوران سازمان لیگ فوتبال زنان و مسئول سابق برگزاری مسابقات لیگ‌برتر فوتبال را ثبت کرده است. علیپور کارمند فدراسیون فوتبال هم هست.

سیده‌منصوره هاشمی چهارمین نفر از فهرست کاندیدا‌های جانشینی موسوی است. هاشمی اکنون نایب‌رئیس زنان هیئت فوتبال زنان استان تهران است. او مشاور سابق امور زنان در سازمان تربیت‌بدنی و مسئول فرهنگی تیم‌های ملی فوتبال و والیبال در اعزام به خارج از کشور نیز است.
این چهار چهره بیشترین شانس را برای حضور در معاونت بانوان دارند، اما باید دید کدام یک از این چهره‌ها می‌توانند به بهبود وضعیت بحرانی این روز‌های فوتبال و فوتسال بانوان ایران کمک کنند. شاید سابقه بیشتر در ورزش به‌ویژه فوتبال بانوان نیاز کنونی معاونت زنان باشد، زیرا مدیر فعلی که موفق هم نبود، با مدیریت در ورزش آشنایی نداشت.

ناکامی مدیر غیرورزشی

موسوی مدیرعامل باشگاه ورزشی بادران در لیگ دسته‌یک و مدیرعامل شرکت بازاریابی شبکه‌ای بادران بود که در زمینه‌های مختلفی مانند کالا‌های آرایشی، بهداشتی و... فعالیت می‌کند و از ابتدا نمی‌توانست حضور مستمری در فدراسیون داشته باشد. موضوعی که در همان روز‌های اول خود را نشان داد و حاشیه‌ها و انتقاد‌هایی را هم به‌همراه داشت.

نایب‌رئیس زنان حتی اطلاعات درستی هم از قوانین فوتبال نداشت و زمانی که تیم‌ملی فوتبال زنان ایران در سال۱۳۹۹ به‌دلیل هجده ماه دوری از مسابقات از رتبه‌بندی فیفا خارج شده بود و ۲۸فروردین۱۴۰۰ بار دیگر به رنکینگ بازگشت، اظهارنظر عجیبی کرد و گفت: بعد از پیگیری‌های مکرر و مکاتبه‌های بسیاری که با فیفا مبنی بر دلیل حذف تیم‌ملی فوتبال زنان از رنکینگ جهانی داشتیم و با کمک کمیته زنان فدراسیون فوتبال، درنهایت موفق شدیم فیفا را متقاعد کنیم که تیم‌ملی فوتبال زنان را به رنکینگ جهانی بازگرداند!

موسوی همچنین نتوانست به اوضاع آشفته تیم‌ملی فوتسال سروسامان بدهد و با مدیریت نادرست حاشیه‌های مختلفی درباره انتخاب سرمربی این تیم به وجود آورد. در ادامه، فروزان سلیمانی را به‌عنوان سرمربی معرفی کردند، اما اوضاع همچنان سروسامان نگرفت و اردو‌های ملی در بدترین وضعیت برگزار شد تا آنجا که یکی از ملی‌پوشان افشاگری کرد. حالا چیزی از تیم‌ملی فوتسال زنان باقی نمانده است و حتی فوتبالیست‌ها نیز برنامه‌ای برای حضور در اردو‌های ملی ندارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->